MIKÄ ON AEROBINEN KYNNYS? MILLÄ SYKKEELLÄ SUORITAN PUOLIMATKAN TRIATHLONIN?

Sykealueet ovat aina henkilökohtaisia. Jotta harjoittelu on kehittävää ja kunto paranee, pitää harjoitukset tehdä oikeilla sykealueilla. Kuntotaso ja omat tavoitteet määrittelevät mitä sykealueita juuri sinun kannattaa kehittää. Kovaa on kiva mennä, mutta se ei aina kehitä.. Kynnystestissä selviää omat sykealueet ja harjoittelu on turvallista ja järkevää.

Tässä video jossa tehdään Wattbike-testiä.

Aqua Plussan kynnystesti on epäsuora testi, jossa sykealueet määritellään laktaattimittauksella verestä. Testi tehdään joko Wattbike-sisäharjoittelupyörällä, tai juoksumatolla. Valittavana on myös yhdistelmätesti triathlonisteille, jossa käydään läpi molemmat lajit.

SAAT TESTISTÄ SYKEALUEET JA SUORITUSTEHOSI ERI ALUEILLA:

  • PK1 PK2 (peruskestävyysalueen sykkeet) AEK (aerobinen kynnys), VK1, VK2 (vauhtikestävyysalueen sykkeet), ANA (anaerobinen kynnys), ANA-VO2Max (anaerobinen sykealue ja maksimisyke) 

Suoritusteho kertoo voimantuotosta pyörällä (watit) ja nopeudesta juoksussa (min/km).

SAAT TESTISTÄ KIRJALLISEN PALAUTTEEN JA HARJOITUSOHJEET.

Palaute laaditaan jokaiselle henkilökohtaisesti, selkeästi ja tavoitteet huomioiden. Palaute ei ole tietokoneohjelman tuloste vaan testipäällikön sinulle laatima ohjeistus ja tulkinta sykealuistasi. Testien suoritus ja tulosten laadinta Kai Söderdahl. Testivaraukset: tuuli(a)aquaplus.fi 044-2199 279.

TESTAUSASEMA SIJAITSEE SASTAMALAN HÄIJÄÄSSÄ, JPH Fysion tiloissa. Osoite Kyläraitti 68, 38420 SASTAMALA. (Tampereelta n.30-40min)

10171075_1406598876284148_8935998304004757888_n